marți, 23 noiembrie 2010

Observaţii pesonale 2

Porumbeii care întârzie de la un concurs mai multe zile, sau chiar săptămâmi şi se întorc sănătoşi, neobosiţi, fără să fi fost prinşi (aduc şi clema, nu aduc bileţele ect.), dacă sunt lansaţi la urmatorul concurs, chiar după câteva zile, de multe ori sosesc primii, sau printre primii.
Care o fi cauza?
Poate pe parcursul întârzierii parcurg exact aceaşi traseu pe care urmează să zboară la următorul concurs.
Sau poate învaţă din necazurile hoinăritului şi nu mai vor să aibă parte de ele iarăşi.
Poate au fost bolnavi cu ocazia zborului precedent de unde întârziaseră şi după ce s-au vindecat îşi arătau adevărata lor valoare.
Este posibil să nu fi fost în formă, iar ulterior au intrat în formă şi de acea au reuşit să se întoarcă şi să mă bucure cu rezultatul de vârf.
Poate toate deodată, poate nici una, cine ştie, poate nici nu este aşa cum am observat eu.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua domnule Szabo am vazut la dumneavoastra ca va bazati foarte mult pe ENTEROGUARD , medicament pe care si domnul Sendruc de la Fagaras mi l-a recomandat mereu chiar si preventiv odata pe saptamana sau la doua saptamani. Este chiar asa de bun? Care este ratia corecta in care se poate administra? Cat timp? (difera in functie de boala difera?) Va multumesc

Szabó Zoltán spunea...

Despre enteroguard puteti afla mai multe la urmatoarele lincuri:
http://www.romvac.ro/p/ENTEROGUARD-40-COMPRIMATE
http://www.romvac.ro/p/ENTEROGUARD-50G

In afara de cela scrise in respectivele prospecte va pot spune decat cum folosesc eu.
In caz de inbolnaviri mai multe cu diaree in special, sau alte simptome necaracteristice, administrez la fiecare porumbel cate 3/4 - 1 tableta, iar a doua zi pun pe mancare Enteroguard praf 3g / kg de furaj timp de 3-5 zile.
Inainte cu doua saptamani de primul concurs de fond fac un tratament cu Enteroguard praf folosind 5 g /kg furaj timp de 5 zile.
Dozele folosite de mine sunt mult mai mari decat cele scrise in prospect si asta din cauza ca altfel se subdozeaza meronidazolul. Mai indicat ar fi (si alta data asa am facut) ca sa se compcteze cu metronidazol si sa foloseasca doza indicata in prospect. In ultimile anii nu am facut asa din comoditate.
Nu folosesc in caz de simptome respiratorice.
Dezavantajul dupa parerea mea, consta in faptul ca contine si subnitrat de bizmut (care de altfel este un f. bun pansament gastric), din cauza caruia se produce o methemoglobinemie moderata, cea ce nu este chiar indicat la porumbei care urmeaza sa fie trimis la concursuri. De acea eu fac un repaus (de concursuri) de cel putin o saptamana dupa administrare.