miercuri, 24 noiembrie 2010

Sezonul 2010

De obicei la terminarea anului obişnuiesc să fac un bilanţ, dar practic se poate considera sezonul ca şi terminat din punct de vedere competiţional, deci iată bilanţul anului 2010.
Am început sezonul cu un număr de 56 porumbei de zbor, dintre care 32 erau tineri. Trebuie să recunosc, că nu am avut un lot prea puternic. Dintre zburătorii din anul 2009 am oprit masculul 179121/2004 şi pe cei din 2007 nu simţeam suficient de buni. De fapt după 2007 am echipe tot mai slabe.
După ultimile modificări de RNS am decis că aş fi mulţumit cu o normă la Crescător AS. Pentru cei care nu ştiu, este o categorie destul de dificilă, trebuie să ai norma la crescători la toate categoriile, inclusiv la Maraton. După socotelile mele, ţinând cont de anul 2009, nu prea mulţi crescători aveau şansă la această categorie. Conform rezultatelor din anii anteriori, când de fapt nici nu aveam scopul să îndeplinesc normă la această categorie, cel mai dificil pentru mine a fost categoria Demifond, categorie la care nu am reuşit să am normă la crescători în ultimii doi ani. Nici Maratonul nu mi s-a părut uşor, dar la această categorie am avut mereu norma îndeplinită în ultimii ani.
Conducerea clubului a reuşit să încheie protocol de colaborare aproape la toate categoriile cu judeţele Mureş, Sibiu şi noi câţiva din judeţul Harghita. Ca şi perspective de număr de porumbei nu stăteam prea bine, dar am sperat că vom reuşi să organizăm toate concursurile planificate. Ştiam că nu vom avea un număr prea mare de porumbei, deci şi punctajele vor fi slabe. La maraton din fericire nu aveam planificat decât un singur concurs cu gruparea noastră şi ultimele două cu gruparea din zona judeţelor Cluj, Alba ect.
Antrenamentele am început la data de 9 aprilie, puţin mai târziu ca de obicei şi nu am făcut decât zece zboruri în 11 zile. Am pierdut un singur porumbel tardiv din 2009.
În anii trecuţi mereu am câştigat primul concurs şi nu întâmplător. Majoritatea crescătorilor erau interesaţi numai de zboruri mai lungi şi nu pregăteau porumbeii destul de bine pentru primul concurs, în schimb eu îi pregăteam, ştiind că pot obţine punctaje bune, care mai târziu vor veni bine, chiar dacă este vorba numai de concursuri de 140 km. Între timp însă situaţia s-a schimbat, mai mulţi crescători au devenit vitezişti, demifondişti, sau au vizat generalul şi s-au pregătit şi ei pentru primul concurs. Ştiind acest lucru nu am mai pus aşa mare accent la antrenamente.
Conform aşteptărilor nici nu am reuşit să câştig la acel concurs organizat de la Zalău la data de 4 aprilie. Primul porumbel a obţinut locul 16 pe asociaţie şi 197 pe maşină obţinând 15,62 puncte, iar în total am clasat 23 porumbei din 55 trimise şi am pierdut unu de doi ani destul de bun. Obiectivul primordial a fost să am echipa şi am reuşit să îndeplinesc scopul, deci am fost mulţumit. La fel s-a întâmplat şi la următoarele concursuri, nu am reuşit punctaje bune, dar am avut mereu echipa şi am avut şi clasări destul de multe fără să am pierderi prea mari.
Primul concurs unde am pregătit porumbeii a fost la data de 29 mai de la Györ, distanţa 591 km. Era foarte important, intrând şi la fond şi demifond, iar dacă ratez nu mai pot iarăşi să am demifondul. În plus de aici am avut şansa să obţin cel mai bun punctaj, fiind efectivul mare.
Cu două săptămâni în urmă am instalat văduvia, am făcut un tratament contra trichomonozei şi alte boli infecţioase cu Enteroguard.
A fost un concurs greu. Rezultatul bineînţeles că a fost pe măsură, clasând 25 din 48 angajaţi, iar în club am avut locul 1, 4, 9. La crescători nu am reuşit un punctaj prea bun, dar important a fost că am avut echipa. Din păcate am avut şi şapte pierderi, dintre care doi chiar foarte buni.

Femela 791118/2009 locul 4 pe maşină, locul 1 pe club.
Primii şase zboruri erau destul de grele cu vreme schimbătoare.
Apoi după un Szolnok a urmat Bratislava cu vreme caniculară, de unde nu am reuşit să fac echipa. Al şaptelea concurs de la Szolnok, a fost ultima din seria de zboruri scurte, pentru a avea norma la demifond şi am reuşit să fac echipa şi aici, deci prima parte a planului, viteza şi demifondul,a fost îndeplinită.
Primul maraton a fost de la Wels (871 km) la data de 26 iunie deodată cu un concurs de la Viena. În ziua lansării a fost vreme deosebit de rea. Dimineata la lansare şi pe prima parte a drumului a fost timp mai suportabil, dar de la linia Tisei încoace ploua întruna. Nu a venit în zona noastră nici un porumbel în prima zi de la Wels, iar de la Viena au venit în prima zi numai 5 porumbei în oraş. De la Wels în a doua zi după masă mi-au venit primii porumbei şi aproape era să ratez echipa, iar de la Viena am avut clasări bune şi o echipă mediocră. Deci aveam deja viteza, demifondul, şi fondul realizat, mai trebuia să fac maratonul.
Welsul şi Viena a rărit rândurile porumbeilor. Noroc că aveam protocol cu cei de la Alba pentru următoarele maratoane pemtru că noi nu mai aveam suficienţi pentru a organiza concursurile.
Ultimele două maratoane am avut de la Straubing 995 km, ambele cu vreme rea. Am avut şi noroc de am reuţit să obţin clasări pentru echipă la ambele, mai ales că de la ultimul nu clasasem decât doi. La a doua după o zi şi jumătate de aşteptări la ora 10:44 a venit prima, iar la 10:46 al doilea porumbel şi cu asta aveam norma la maraton şi crescător As.
Am mai avut două concursuri de fond de la care nu am clasat nici un porumel, între timp porumbiţa cu matricolul 791118/2009 s-a lovit de geam şi a murit, deci aveam şi destule ghinioane.
Concursurile cu puii au fost mult mai anevoioase, dar nici nu aşteptam nimic de la ele. Un singur porumel a reuşit să facă norma la viteză pui şi am avut deosebit de multe pierderi.
Bilanţul final: din 56 de porumbei am rămas cu 24 (43%). Porumbei cu norme: 24 pe anul 2010 (sunt şi porumbei cu 2-3 norme şi altele fără nici una) şi 4 palmarese.
Bineînţeles că sunt alţii cu rezultate mult mai bune, dar atât am putut realiza de această dată.
Sper că la anul o să am un bilanţ cel puţin la fel de bun ca şi în 2010, cu care am să fiu mulţumit.

10 comentarii:

Anonim spunea...

rezultate f,bune ,zic eu tinind cont de pierderile de anul asta si de schimbul climatic care afecteaza negativ concursurile de porumbei. mult succes si in 2011!

Anonim spunea...

Pacat de femela din poza, arata superb. Viorel F.

Szabó Zoltán spunea...

Putin zisca ca pacat, o saptamana am fost bolnav dupa ce a murit.

Anonim spunea...

Anul trecut stiu ca a-ti avut un numar de 5 porumbei la club maraton, cati din acei porumbei au anul acesta palmares maraton ?

Szabó Zoltán spunea...

Dintre cei din anul trecut care au avut norma de maraton indeplinita pe unu am oprit-o pt. matca, doi am pierdut la primul maraton (Wels)si doi are norma de maraton palmares, dintre care pe masculul 417112/06 a luat uliul la data de 10.IX.2010. Deci nu ma ocolit ghinionul nici anul aceasta.

Anonim spunea...

Si acesta unul care a ramas cu norma la palmares maraton il zburati si la anu ?
Multumesc.

Szabó Zoltán spunea...

Initial am vrut sa-l opresc, luasem si briconul de la picior, dar dupa ce s-a pierdut 417112/06, am decis sa mai zbor, pt.ca altfel nu o sa am decat 6 porumbei de peste 2 ani pt. maratoane. In schimb nu astept rezultate deosebite de la ea.
Dar de ce va interseaza?

Anonim spunea...

Din pura curiozitate sa am o ideea cat de mult cereti de la un porumbel. Multumesc pemtru raspunsul sincer.

nicusor spunea...

b seara-!intrebarea mea este daca o sa aveti porumbei expusi la expozitia de la piatra -neamt?

Szabó Zoltán spunea...

Pt. nicusor: Cred ca ati primit raspunsul in ultima postare.