miercuri, 29 septembrie 2010

Campionul

La ora actuală, 29.IX.2010, am un număr de 101 de porumbei, numai voiajori.


El este (a fost) Campionul meu.
Fotografia poate că nu este chiar fără greşeli, dar nici nu la fotografie m-am concentrat de această dată.
Iată şi pedigreul Campionului.

                                   

În anul 1995 a obţinut locul 1 pe maşină de la un concurs de la Praga unde au participat foarte mulţi crescători din centrul Ardealului, apoi în 1996 de la Komárom , Scharding şi Linz s-a clasat pe locul 1 din club totalizând 58,13 puncte de penalizare, rezultat foarte bun la acea vreme. Aici se poate vedea întregul lui palmares.

Pe lângă rezultatele bune de a lungul carierei a mai avut şi câteva ratări în tinereţe, dar nu este exlus ca eu nu am fost destul de experimentat ca să exploatez calităţile lui la maximum la acea vreme. Am aceste dubii deoarece înainte de concursul de la Praga, de unde a obţinut locul 1, nu am lăsat să facă cuibul unde vroia, ci am dat eu lui un loc bun, după părerea mea, iar inainte de acest concurs am lăsat să se mute unde dorea el.
Erau 12 fraţi buni din 1992, toti foarte reuşiti fizic, dintre care mai bine de jumatate au reuşit să demonstreze calităţiile şi în concursuri.
Ca şi comportament a fost un porumbel prudent, dar nu sperios, apăra cuibul cu vehemenţă, nu a fost agresiv faţă de ceilalţi porumbei, dar nici fricos. A avut talie mijlocie.
Despre Campionul mai trebuie ştiut că mama lui a fost o porumbita consangvina, în anul 1991 a participat la trei zboruri de peste 1000 km şi o străbunica a lui (Hu4943-317/71) a reprezentat Ungaria la Olimpiada de la Blacpol din 1977 împreună cu un fiu de a ei (Hu493-403/73). Crescătorul acestui reproducător de excepţie (Hu3131-0926/85) a fost Hartman István din Ungaria. El mi-a dat cadou în 1991 după ce a fost accidentat la o aripă. Din păcate s-a pierdut de acasă de la mine în primăvara anului 1994.
Iată şi pedigreul:


Tatăl (Cu8138/89) a fost un pui tardiv, inelat cu un inel vechi, provenea de la crescătorul Aradi László, tot din Ungaria şi tot ca  cadou a ajuns în crescătoria mea. Despre originea lui nu ştiu mai multe, dar proprietarul lui a fost un concurent puternic la concursurile de maraton din Ungaria apreciat chiar şi de marele Anker Alfonz.
De a lungul anilor am lăsat foarte mulţi pui de la Campionul, dar nici unul nu a ajuns să repete performanţa lui. În schimb am mai scos pui consangvini de la el numai pentru reproducţie, din care am avut mulţi descendenţi valoroşi. Momentan 54% dintre porumbeii mei sunt descendenţi de a lui.
Campionul a murit la data de 15 ianuarie 2006 în crescătoria mea.

10 comentarii:

Novac ,Vet spunea...

Felicitari pt acest blog.constanta in cursele de maraton de care au dat dovada porumbeii din familia Campionului dea lungul anilor merita o apreciere mai mare decat un titltu de campion national la categoria ......o astfel de familie de porumbei e de dorit.Felicitari domn' doctor.

Novac ,Vet spunea...

Sangele apa nu se face:)va doresc succes in atingerea oricarui obiectiv sportiv...

Anonim spunea...

Frumoasa prezentare.

sas co spunea...

Sa traiti Domnl Szabo. Domnul Szabo intre fonduri fortati porumbei sa zboare in jurul crescatoriei ??? Va intreb ca nu stiu cum sa fac la fonduri cu iei. Va rog sa-mi da-ti un sfat! E bine s-ai fac sa zboare ??? Sau nu e bine ??? Va multumesc!!!

Szabó Zoltán spunea...

Niciodata nu fortez porumbei sa zboara in jurul casei si nici nu am fortat-o niciodata. Daca am timp si nu ma plictiseste prea tare ii duc la un antrenament de 20-30 km, dar nici asta nu mai fac in a a doua jumatate a sezonului.

sas cor spunea...

Domnul Szabo eu la inceputul zborurilor tin porumbei sa zboare o ora dimineata o ora seara,iar la fonduri 40-50 de minute.Eu zbor la natural.Ii fortez prea tare??? Sau sa-i las inpace cum ziceti dumneavoastra???
Am tot intrebat crescatori mai experimentati dar iei imi spun da,da e bine asa cum faci....Domnul Zoltan as vorbi mai multe cu dumneavoastra daca mia-ti da vreo adresa de mes,facebook,e-mail daca se poate... Cornel ma numesc

Szabó Zoltán spunea...

Dl Sas, dupa parerea mea nu faceti rau cu zborurile fortate, sau cel putin nu suprasolicitati porumbei. In schimb cred ca ii deranjati degeaba, dupa experienta mea, un porumbel de fond in forma, nu necesita antrenamente in jurul casei. Eu, dupa cum v-am scris si mai inainte, nu recurg la aceasta metoda, drept ca nici nu am fost campion, dar cred ca am rezultate onorabile.
Va pot da o adresa messenger, dar trimiteti-mi dv adresa.

Porumbei Buzau spunea...

Frumos porumbel! Felicitari pentru performante!
http://porumbeidelabuzau.blogspot.com/

tamasan vasile spunea...

FELICITARI PT FEMELA VENITA DE LA MAGDEMBURG

Anonim spunea...

va salut sunt un coleg din zona 5 Radu si as dori sa am un nr de tel sa pot sa discut cu dum. am mai incercat si nu reusesc cu respect daca se poate.....