miercuri, 24 august 2011

Un caz interesant

La data de 18 iunie 2011 am avut un concurs de la Brno cu destul de multe pierderi.
De aici am pierdut femela cu matricolul 791151/2009, destul de bună, de fapt singura de care mi s-a părut rău. La data de 12 august, cu o întârziere de 56 de zile s-a întors, însă în locul inelului cu microcip a avut un inel simplu de plastic şi o clemă de cauciuc mai deosebit. Pe piept a prezentat ceva urme de rană vindecată deja. Până aici nu este nimic deosebit, sunt cazuri asemănătoare nenumerate.

 791151/2009

Bineânţeles că în perioada în care nu era acasă boxa ei a fost ocupată de o altă femelă (întoarsă şi ea cu întârziere din concursul puilor din anul trecut), împercheată cu masculul ei şi aveau doi pui de trtei zile. Femela întoarsă a ocupat cuibul ei vechi, s-a aşezat pe pui şi a început să-i crească. A alungat-o pe soaţa nouă, nici în coteţ nu a suportat s-o mai vadă, o bătea până s-a mutat în celălalt compartiment, dar pe pui i-a îndrăgit şi i-a crecut. Momentan are ou proaspete, cu masculul ei vechi.
De fapt nu este un caz chiar aşa de misterios şi explicaţia vine fără prea multă bătaie de cap, însă nu mi-sa întâmplat aşa ceva până-n prezent.
Probabil nu a fost prinsă prea departe de mine, fiindcă nu a fost obosită la întoarcere şi cred că a avut şi în crescătoria braconierului (să mă scuze dacă nu este braconier, dar oricum cipul cu număr de telefon l-a furat) pui de aproximativ aceaşi vârstă ca cei primiţi acasă şi de acea i-a adoptat cu aşa mare dragoste.

4 comentarii:

panescu spunea...

Buna Ziua! In acest an am avut si eu cam asa ceva
dar se intampla invers fem noua batea pe cea reintoarsa ..darrrrrr o lasa sa dea mancare la puiul ei apoi o alunga ..ciudat intradevar

panescu spunea...

As dori un sfat am dintr-o pereche 4 femele acasa 2 au revenit intarziate si 2 tardive au venit cat fusesera angajate 2 fonduri,perechea mi-a reprodus numai femele ..merita sa le tin pentru 2 ani tinand cont ca niciuna nu a iesit in evidenta la concursuri ?
Si in general ce parere aveti despre porumbei care vin intarziati ce sanse le dati dumneavoastra personal de exemplu ?

Szabó Zoltán spunea...

Cred că merită acordată încă o şansă.
În general puii care se întorc cu întârzieri vor devenii porumbei buni la fond. Mă refer în special la acei pui care nu fac un obicei din aceste întârzieri, vin obosiţi şi aduc şi clema de concurs, sau microcipul, deci nu au fost prinşi.

panescu spunea...

Am inteles! astept la 2 ani sa vedem ce fac! Sa dea dumnezeu sa fim sanatosi pana atunci ! Multumesc