duminică, 25 martie 2012

2012 matrie 2

Cu trecerea timpului ne apropiem tot mai mult de sezonul columbofil competiţional mult aşteptat. Încet - încet temperatura de afară ajunge la cea de primăvară, ba câteodată pe la prânz credem că deja e vară.
În ultima perioadă nu am scris despre evenimentele petrecute în columbofilie, pe de o parte din cauza timpului liber, iar pe de altă parte nici nu am avut prea multe de spus. De fapt tot ce se face în această perioadă, deja am descris anul trecut.
Totuşi punctez mai sumar:
  • pe data de 11 martie am împerecheat porumbeii. Reproducătorii vor rămâne împreună până la sfârşitul sezonului, în schimb zburătorii vor fi despărţiţi după ce clocesc ouăle cc 7-10 zile, urmând să fie reîmperecheate cc la 10-15 aprilie. Perechile de la matcă i-am alcătuit eu, iar la lotul de zbor i-am lăsat să aleagă ei între ei.

  • am dat drumul la porumbei prima dată pe data de 18 martie. La început i-am eliberat numai după masă, iar după 2-3 zile deja am început să le dau drumul de dimineaţă. Deocamdată nu sunt victime şi nici atacuri de ulii nu am văzut.
  • primele ou, la trei perechi, au apărut tot la data de 18 martie, iar în zilele următoare au ouat şi ceilalţi. În general sunt mulţumit, se ouă destul de grupat femelele, ceea ce înseamnă că au o condiţie bună.
  • femela cea mai bătrână 036138/2000 după depunerea primului ou s-a paralizat, iar pe al doilea nu a mai depus-o. I-am dat calciu şi vitamine, dar deocamdată nu văd o ameliorare în starea ei.
  • ca şi condiţie fizică, nu am observat nici un exemplar să fie prea îngrăşat. Cred că faptul că zilnic erau liberi în volieră est principala cauză, dar nici cu grăunţe prea energizante nu i-am hrănit în timpul iernii. Sunt curios cum vor îndeplini la concursuri, fiindcă în alţi ani cei care erau în condiţie mai bună au fost cei mai buni la concursuri.
  • în ultima vreme i-am neglijat puţin furajarea, în sensul că mi-a fost lene să prepar amestec de grăunţe şi de acea le-am dat o singură dată pe zi numai porumb. Se consumă mult mai puţin ca în timpul iernii, cc 60% din cantitatea de grăunţe consumate.
  • şi curăţenia am neglijat câteva zile pe perioada când s-au format perechile, dar pe acest aspect am recuperat deja.
În general cele descrise mai sus au fost evenimentele demne de amintit. Pe viitor am să încerc să vă mai scriu şi alte lucruri mai interesante, de interes general, dar deocamdată atât.

Niciun comentariu: