sâmbătă, 3 septembrie 2011

Greşeala 6

În ultimii ani am făcut cu puii foarte multe zboruri de antrenament şi concursuri. De obicei nici cele mai lungi concursuri nu ajungeau la 400 km, dar de ex. în 2008 am avut 43 de lansări, în 2009 i-am pus în coş de 45 de ori.
Iniţial am crezut că făcând aşa de multe antrenamente cu ei, vor avea mai târziu rezultate cu atât mai bune. Într-adevăr la vârsta de un an cei care au rămas au venit mai bine ca de obicei, chiar şi de la fonduri, fără să fi făcut careva o normă la fond demn de remarcat. La vârsta de doi ani în schimb nu prea au arătat mai nimic. Faţă de alte serii, care ca yarlingi nu erau prea iuţi, dar la vârsta de doi ani au avut un salt calitativ spectaculos. Bineânţeles au fost şi excepţii, ca de obicei.
Nu sunt sigur că aşa se întâmplă şi în celelalte crescătorii, este posibil că numai familia de porumbei crescuţi de mine să aibă acest comportament, dar cel puţin momentan pare ceva evident.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua.Asa cum am scris astazi am luat vaciunul de salmonela pe ambalajul de inbuteliere este scris:Cresacatoria porumbei voiajori Regiunea de EST(eu locuiesc in vest nu ma refer in Romania),Specia-Porumbel,Varietate-3 Salmonella Typhimurium.Dupa cum am mai scris in 2008/2009 am utilizat si pot spune ca am fost multumit(dar se poate sa fi fost si putin noroc in rezultate)Oricum va tin la curent de evolutie

Szabó Zoltán spunea...

Dl. anonim: nu prea de mult s-a pripăşit în crescătoria mea porumbelul cu matricolul AU GHC 6802/2009. Am anunţat la porumbel.net la porumbei pripşăiţi, dar până-n prezent nimeni nu s-a prezentat pt. ea. Este liber, are bileţel cu adresa mea, lipit pe inel.
Ştiu că inelul este din SUA, mai precis din Regiunea de EST. Poate puteţi să mă ajutaţi să găsesc proprietarul. Mă gândesc că a fost adus de cineva şi s-a concurat cu ea aici în Europa, sau chiar în România.
Mai târziu am să public şi pe blogul meu, cu încă alţi doi-trei porumbei pripăşiţi la mine, care deasemenea sunt liberi, trimişi chiar şi la zboruri, dar nu vor să plece.