luni, 26 septembrie 2011

Septembrie 2

Săptămâna trecută am fost la o întrunire cu responsabilii tehnici a judeţelor din zona 2 de maraton. Am fost prezent ca şi persoană fără funcţie, deci practic numai ca să nu meargă singur responsabilul nostru tehnic. Era bine să mergem mai mulţi, dar din păcate majoritatea celor invitaţi nu aveau timp. Mai mult, reprezentantul judeţului Covasna ne-a transmis că pe ei nu-i interesează această categorie, iar cel de Sibiu nu a venit şi a transmis că nu doreşte să se implice în organizare.
Aşa că până la urmă numai judeţele Harghita, Mureş şi de la Braşov cei de la Făgăraşi (braşovenii de asemenea nu manifestă interes faţă de această categorie) au fost prezenţi.
Noi cei de la Odorheiu Secuiesc, reprezentam judeţul Harghita, fiindcă nici în judeţul nostru nu se bucură de o prea mare popularitate maratonul.
Ţin minte că nu prea de mult, cu cinci-şase ani în urmă, în clubul nostru nu erau decât fondişti şi în special maratonişti. Cel puţin toţi, sau aproape toţi visau la succese la aceste categorii, iar momentan şi la noi nu am rămas decât maximum zece (din aproape 70) columbofili devotaţi maratonului. Nu ştiu să definesc, dar sigur am stricat ceva în organizare.
Noi am fost pregătiţi să susţinem desfiinţarea zonei pe motiv că nu are popularitate printre crescători. Ceilalţi însă erau de părere că vom reuşi să organizăm un singur concurs de la o distanţă mai accesibilă pentru toţi. Ei fiind în majoritate, plus deţineau şi votul sibienilor, deci s-a hotărât să rămână zona.
La stabilirea localităţii de lansare însă propunerea noastră a fost mai agreată dintre cei prezenţi, deci ne-am înţeles să facem un concurs de la Praga, sau o altă localitate undeva pe lângă Praga, care să depăşească 800 km şi pentru cei mai apropiaţi din zonă, de la locul de lansare.
S-a optat pentru această localitate fiind la mijlocul direcţiei între Straubing şi Berlin, deci la următoarele concursuri ne vom putea alătura atât la zona 2, cât şi la zona 1, cu condiţia că ne vor accepta.
Făgărăşenii au mai venit cu idea ca preţul acestui singur concurs să fie inclus în tariful pe care se percepe pe porumbel pentru întregul sezon. Nu ştiu cât va fi agreat de ceilalţi columbofili ideea, dar practic este vorba ca cinci judeţe să plătească cheltuiala unui singur concurs, deci practic pe un judeţ va reveni preţul echivalent unui singur zbor de 170 km, faţă de cele 12-15 zboruri mai scurte organizate pe an, la care contribuie integral şi maratonşitii zonei, (maximum 0,30-0,40 de ron pe porumbel).
Pentru a spori şi mai mult popularitatea, am hotărât să se facă trei centre de îmbarcare: Făgăraş, Tg. Mureş şi Odorheiu Secuiesc.
Cu aceste condiţii sunt convins că vom reuşi să organizăm un concurs destul de bun, chiar dacă nu cu un număr record de porumbei şi poate la anul vom putea să repetăm, sau chiar să sporim pofta columbofililor pentru zboruri de maraton.

În afară de cele descrise mai sus nu prea s-a întâmplat nimic demn de remarcat în ultima perioadă.
Episodul de boală respiratorică descrisă mai înainte este pe sfârşit. Nu mai am nici un porumbel adult cu simptome şi nici dintre pui nu sunt cazuri grave, deşi am obsevat pe unu - doi care mai sforăie.
Am vaccinat puii mici de paramixoviroză.
Mai fac câte un zbor scurt cu puii din seria a doua şi mai am încă câţiva şi mai mici care numai acum au ieşit la zbor.
Uliul a început să facă raiduri tot mai dese, dar până-n prezent din fericire mereu a rămas fără pradă.
Ca şi alimentaţie le dau porumbeilor mai mult porumb, grâu, floarea soarelui şi cc. 10 - 15 de amestec din comerţ.

Niciun comentariu: