marți, 30 noiembrie 2010

Noiembrie 3

Am cam neglijat să scriu despre întâmplările ultimei decade a lunii noiembrie, dar nici nu am avut prea multe despre ce să scriu. Porumbeii fiind închişi, uliul nu are cum să mă supere.
Porumbeii fiind furajaţi din belşug arată foarte bine, după părerea mea, iar năpârlirea progresează cel mai bine din ultimii ani.
Ţineţi minte, mai înainte am avut un mascul albastru, despre care scriam că probabil şi-a prins capul la hrănitor, stătea câteva zile trist, slăbiseră şi a avut câteva pene năpârlite greşit. Aztăzi l-am examinat din nou, şi iată că penele s-au deschis normal, iar cele crescute ulterior (ultimul) arată bine.

Ca să nu fie totuşi totul OK. într-una din zilele trecute am găsit un pui cu piciorul rupt în compartimentul reproducătorilor. Cum s-o fi întâmplat, habar nu am şi cu regret dar a trebuit să tai puiul, fiind tardiv şi nici posibilitate nu a avut să zboară afară, iar cu sosirea frigurilor probabil se vindeca mai greu.
Mai în urmă cu o săptămână un alt pui mic murise destul de subit, fără a da posibilitate să-mi dau seama ce are.
Şi noul compartiment a reproducătorilor a început să ia forma finală.

La sfârşitul săptămânilor au fost festivităţi de premiere, iar în ultima săptămână a lunii Expoziţia Naţională la Piatra Neamţ, manifestaţii despre care v-am relatat pe pagina Evenimente.
Încet - încet trec  în perioada de înblânzire a porumbeilor. Treptat încep să introduc orzul în raţie în aşa fel ca în 10-14 zile să primească mai mult orz, iar seara încă o porţie de porumb din mână.
În curând încep şi tratamentele preventive a porumbeilor cu antibiotice, dar despre asta scriu mai pe larg în zilele următoare.

Un comentariu:

nicusor spunea...

astept cu interes urmatoarele articole.o zi buna!