marți, 14 decembrie 2010

Decembrie 1

În primele zile a lunii decembrie am fost mai preocupat cu noul adăpost pentru porumbeii de prăsilă. Destul de încet, cu multă cheltuieli şi trude în sfârşit costrucţia a ajuns în faza finală, urmează să fie populat.


Noul coteţ are două compartimente separate şi o volieră, de 3,5 x 2,7 metrii.
În compartimentele sunt câte patru boxe mari, plus unu şi mai mare unde pot închide perechile ca să nu rezulte pui bastarzi şi încă câte 12 boxe mai mici unde vor cuibării perechile mai stabile, în care am mai multă încredere cea ce priveşte fidelitatea conjugală.


Voliera este construită din fier şi din plasă de sârmă cu ochiuri mici, ca să nu poată să treacă nici vrăbiile. Are dimensiuni 2 x1,6 şi înălţimea de 2 metri.
În această crescătorie doresc să adăpostesc momentan 39 porumbei, iar mai târziu nu mai mult de 20-30 de exemplare.
Înainte de a muta reproducătorii în noua reşedinţă m-am gândit că nu strică să fac un tratament pentru ei contra diferitelor boli infecţioase. Cura de zece zile am făcut cu enrofloxacină adăugat în apa de băut 2,5 ml pe litru de apă, doză mai mare de cc 2 ori, dar şi consumul de apă a fost mult prea mic.
S-a terminat amestecul de grăunţe luat de la magazin pentru perioada năpârlirii şi s-a terminat cu bine şi năpârlirea, deci am început să introduc în raţie orzul. Iniţial cc 25% din amestecul de grăunţe este reprezentata de orz, dar mai târziu, treptat până 25 decembrie acest procent va ajunge la cc 85-90% în favoarea orzului, iar restul până la 100% va fi complectat cu porumb pe care administrez, aşa cum am mai scis, din palmă.

Niciun comentariu: