vineri, 31 decembrie 2010

Decembrie 3

Am un coleg columbofil de club, care odată mi-a spus, că îi place mult columbofilia, numai că iarna când nu sunt concursuri se cam plictiseşte.
Vara este şi anotimpul meu preferat, mă distrez mai bine cu ocazia concursurilor, dar şi în timpul iernii găsesc mereu preocupări columbofile mult prea multe ca să nu mă plictisesc.
În ultimele zile a lunii decembrie şi primele zile a lunii ianuarie, de obicei mă ocup cu fotografierea porumbeilor, bineânţeles pe lângă celelalte preocupări profesionale şi personale, care deasemenea nu sunt puţine.
Am un aparat de fotografiat digital, nu prea performant şi destul de vechi deja, dar suficient de bun ca să pot face fotografii despre porumbei, cazuristica mea profesională şi uneori alte fotografii.
Nu mă pricep prea tare, deci folosesc opţiunea de setare a aparatului Auto, dar consider că pozele sunt suficient de bune pentru cea ce trebuie. Fotografiez în primul rând porumbeii tineri,care nu au încă poze, dar şi pe cei mai bătrâni, care au făcut rezultate mai bune în timpul sezonului.
Trebuie să vă spun că nu-mi plac fotografiile prea prelucrate, care mai apar câteodată pe diferite saituri, cu nişte porumbei cu linii drepte, cum nu am văzut niciodată în viaţa mea în realitate (şi am văzut câteva, vă pot garanta în cei 40 de ani de columbofilie). Adevărul este că nici nu aş putea prelucra fotografiile în aşa fel, neavând cunoştinţe suficiente în Fotoshop.
Cu această ocazie mai examinez fiecare porumbel în parte, din punct de vedere a penajului, a condiţiei fizice şi a sănătăţii. În urma acestui examen am ajuns la concluzia că porumbeii sunt puţin prea graşi, dar năpârlirea a decurs foarte bine, au penajul frumos, lucios şi bine pudrat. Am găsit pe unul cu o pană din aripă ruptă, pe care am smuls-o. De obicei mă bucură dacă porumbeii sunt puţin mai graşi iarna, cei care sunt slăbiţi se pierd de obicei, sau aduc rezultate mai slabe în sezonul următor. Poate nu toată lumea este de acord cu mine în această privinţă, dar aşa am observat la porumbeii mei de a lungul anilor.
Iată şi câteva poze mai reuşite cu masculii din anul 2010, fotografiate pe 27.XII. 2010.

0738112/2010 puiul cu cele mai bune rezultate la zborurul cu puii, 5 clasări din 5 lansări.

0738140/2010 nu s-a străduit prea tare la concursuri, dar s-a aşezat mai bine în faţa aparatului.


0738106/2010 ca să vă arăt şi un albastru, a avut o întârziere mai mare de 25 de zile şi una de 3 zile, dar arată bine.

0738119/2010 şi încă un albastru, el nu a întârziat niciodată, dar nici în faţă nu a venit, să vedem la anul.

0738170/2010 un pui de toamnă, destul de reuşit, după mine, însă foarte rar sunt cei care supravieţuiesc în sezonul următor. Poate el va demonstra că se poate.

Despre fiecare porumbel fac o poză în ansamblu şi una numai capul, ca să se vadă ochiul.
Femelele am pozat cu o zi mai târziu, dar şi aici am câteva exemplare mai reuşite.

0738116/2010 singura fică a femelei 179102/2004 cu rezultate destul de modeste, sau mai bine zis cam nimic.

0738110/2010 o femelă destul de reuşită, dar nici ea nu a strălucit la concursuri. Vă prezint şi fotografia capului.



0738149/2010 cea mai tânără dintre puii zburaţi cu prima serie, care a rezistat până la ultimul concurs la care am participat cu toţi puii.

Pentru fiecare porumbel fotografiat fac o mapă pe calculator şi acolo salvez pozele, iar ulterior dacă mai pozez, tot aici vor fi salvate pozele, de unde cu ajutorul programului de evidenţă pot deschide foarte uşor.
Nu v-am arătat puii cei mai buni (dar nu se ştie, poate totuşi), ci cele cu pozele mai reuşite.
Am uitat să vă precizez mai înainte, cât timp administrez medicamente în apa de băut, nu le asigur apă pentru îmbăiere, ca să nu consume din ea, în locul celui de băut, care are gust neplăcut din cauza medicamentelor.
În rest continuu tratamentul cu Doxicilină şi Tilozină aşa cum am prezentat mai înainte, scriu câte ceva în blog şi aştept cu speranţe columbofile frumoase sezonul de concursuri.


Asta fiind ultima postare a anului 2010, vă doresc un an nou fericit, cu împlinirea tuturor dorinţelor posibile şi imposibile în 2011.

Ez lévén az év utolsó írása, mindenkinek BOLDOG ÚJ ESZTENDŐT KIVÁNOK csupa beteljesülő jó kivánságokal 2011-re.

Niciun comentariu: