marți, 22 martie 2011

0738106/2010

Un mascul albastru, nesemnificativ, nici pe el nu l-aş achiziţiona de la altul, indiferent de cât de bună origine ar avea. De fapt este fiul masculului maratonist de la Hartman cu matricolul Hu 07-34300/2000, iar mama o femelă consangvină dintre porumbeii mei vechi. Mama lui este deosebit de isterică, nici nu am lăsat pui de la ea când avea un an.
Au fost patru fraţi din 2010 şi trei mai sunt şi acum, unu am pierdut de la primul concurs a puilor.



Este un porumbel mijlociu spre mic, numai bună la mână, destul de agitat, speriat, prudent, dar nu lacom. Nu ştiu de ce, dar nu este printre favoriţi.
De la al treilea antrenament a puilor s-a întors cu trei zile întârziere, apoi a făcut două clasări, iar după acea a luat concediu din nou, timp de 25 de zile. Când a sosit de la aceea ultima delegaţie de 25 de zile s-a aşezat pe coş, parcă nu era sigur că a ajuns acasă, apoi a mai vizitat casele vecine, până la urmă nici nu eram sigur că este a mea, m-am convins numai după ce i-am luat numărul.
După asemenea antecedente, cred că nici nu mai e nevoie de prognostic. Se va pierde după primele 4-5 concursuri. De ce-l ţin totuşi? Nu ştiu.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Din exp.dumneavostra care porumbeii au transmis mai bine ca reproducatoriicei care au facut palmares incepind cu virsta de 1 an la marathon sau care au inceput de la 2 sau 3 anii cot la categoria marathon?Multumesc

Szabó Zoltán spunea...

Este interesant ca cei care au facut rezultate la 2-3 ani au dovedit de a fi mai buni reproducatori. Adevarul este ca nici nu obisnuiesc sa fortez prea tare porumbei in primii ani de viata.

Anonim spunea...

Daca ar fi sa faceti infuzie in crescatoria dumneavostra tinind cond ca aveti o regiune muntoasa ati face achiziti din regiunea Moldovei din nord pana in sudul tariica sa nu dau nume de anumiti crescatorii?Multumesc.

Szabó Zoltán spunea...

Am adus deja de la Dl. Butucanu Stefan, dar si rezultatele si porumbei lui Dl Cobzaru sunt admirabile.
Ced ca as mai aduce din regiunea Piatra Neamtului, dar nu prea cunosc crescatorii de acolo.