miercuri, 16 martie 2011

Martie 2

În prima jumătate a lunii martie s-au întâmplat următoarele:
  1. la 1 martie am împerecheat matca, dar datorită zilelor geroase nu s-au depus ouăle, decât la data de 14.III, în anii anteriori s-au ouat mai devreme după împerechere.
  2. la 10 martie s-a îmbolnăvit, iar pe 11 a şi murit cel mai bătrân porumbel din crescătorie, unul dintre fraţii Campionului, cu matricolul 024543/92, deci avea aproape 19 ani.
  3. la data de13 martie am dat drumul la porumbei, prima dată pentru 10 - 15 minute femelele, apoi masculii au avut posibilitatea să-şi încerce aripile amorţite. În ceilalţi ani primele zboruri în jurul casei au avut tot în această perioadă, cu cîteva zile mai înainte, sau mai târziu, în funcţie de vreme. Din fericire primele încercări nu s-au soldat cu pierderi.
  4. pentru a stârpi elanul instinctului de reproducţie a porumbeilor şi pentru a grăbi intrarea în crescătorie la chemarea mea, am redus raţia zilnică la o singură administrare de orz. Am avut câteva femele, care s-au împerecheat între ele. Ca să le separ, zilnic am scos alternativ de la compartimentul femelelor câte una dintre ele şi am introdus la masculi, mereu în alt compartiment.
Alte întâmplări columbofile nu au avut loc şi nici tratamente nu am făcut la porumbei de nici un fel.

Niciun comentariu: