luni, 3 ianuarie 2011

Opinia mea despre modificările din RNS.

Nu a rezistat RNS-ul decât un singur sezon şi iar au fost aduse noi modificări. Nu am fost de acord cu toate articolele a vechiului regulament, dar după părerea mea nici prea multe modificări nu sunt bune.
Iată care sunt modificările care după părerea mea merită comentate:
1. Anunţul porumbeilor: sunt perfect de acord cu anunţarea primilor porumbei, dar nu înţeleg de ce numai la Fond şi Maraton trebuiesc anunţate. Oare la aceste categorii joacă numai hoţi, iar la viteză toţi sunt cinstiţi?
Nu înţeleg de ce pierd tot concursul cei care nu anunţă primii porumbei, normal ar fi să piardă numai primele două locuri, eventual pe cei care sosesc cu mai mult de o oră anterior anunţării, în cazul, dacă anunţă cu întârziere.
Anunţarea de la maraton indiferent de ziua sosirii primilor porumbei. Nu ştiu câţi columbofili pot să permită să nu lucreze o întreagă săptămână şi să aştepte porumbeii de la câte un concurs catastrofal. Şi nu sunt chiar aşa de rare asemenea concursuri.
Ţin să menţionez că eu personal niciodată nu am avut probleme cu anunţarea porumbeilor. Mai multe probleme am avut cu primirea anunţurilor, fiindcă cei care trebuiau să primească, au spus că nu au timp să aştepte lângă telefon mai multe zile la rând.
2. La punctajul concursului am avut şi eu o oarecare contribuţie, dar trebuie să recunosc că nu a fost bun. Ar trebui folosit un punctaj care reflectă şi diferenţa de timp între porumbeii sosiţi. De exemplu dacă la un concurs sosesc deodată doi prumbei, iar unul intră cu 1 secundă mai repde ca celălalt, să primească punctaje mai apropiate.
De fapt am eu o formulă de calculare a punctajelor, care ţine cont şi de aceste diferenţe la sosire, de locul porumbelului în clasament şi de numărul porumbeilor angajaţi..
3. S-au scos categorii şi s-au introdus altele, nu prea inteleg rostul. Am aşteptat să uşureze treaba celor care joacă la viteză şi demifond, pentru a obţine categoria de Porumbel AS. Bine că măcar nu au schimbat criteriile categoriei AS crescător!
Mai sunt şi modificări bune, de exemplu: concursul de la Berlin este o idee extraordinară şi limitarea porumbeilor trimisi este numai de lăudat.
Executarea planului de zbor în programul de clasamente, iar e o treabă foarte bună.
În fine, regulamentul trebuie respectat şi nu criticat!

Niciun comentariu: