marți, 25 ianuarie 2011

0738181/2010, tardivul

Printre micile plăceri columbofile din timpul iernii face parte şi aprecierea porumbeilor mei. Cu această ocazie fac şi un prognostic pentru fiecare porumbel în parte totodată stabilesc şi o erarhie între ei. După cum v-am mai amintit aceste prognostice de obicei nu se adeveresc, prin urmare şi erarhia iniţială pierde valabilitatea la sfârştul sezonului.
De ce fac totuşi acest lucru inutil? În primul rând pentru plăcerea mea, iar mereu rămân şi cu câteva învăţăminte în urma acestor speculaţii.
Am hotărât să vă arăt şi Dv. aceste aprecieri. Periodic, zilnic, sau mai rar, cum îmi permite timpul am să vă prezint câte un porumbel din lotul de zbor. Fiind vorba de un număr de 52 de porumbei sper să nu vă plictisesc prea tare. Am să-i prezint amestecat, nu pe cei mai buni la început şi cei mai răi la urmă, ca să fie mai interesant pentru cei care urmăresc. La urmă poate şi dintre Dv. vor fi doritori de a da prognostice.
Prezentând întregul efectiv, cu origine, apreciere, prognostic, prezentare ect., poate am să-i ajut şi pe săracii braconieri ca să nu mai caute prin cataloage şi să mă sune cu diferite întrebări de baraj pentru a afla ceva pespre porumbel.

Am să încep cu masculul 0738181/2010.

Este un pui de toamnă, chiar foarte târzie, eclozonată la data de 5.VIII.2010. De obicei nu las pui aşa tardivi şi iniţial nici nu l-am lăsat pentru mine, m-am gândit că îl vând cuiva. Pe deasupra nu provine nici din lotul de reproducţie şi părinţii lui sunt porumbei de un an, fără rezultate notabile, fiind şi rude nu prea apropiate între ei, deci este consangvin. Tatăl este un mascul gut solzat cu pene albe în aripă, cu patru clasări la începutul sezonului trecut, apoi o întârziere de 28 de zile de la primul fond, iar mama o albastră cu o pană albă în aripă, a avut cinci clasări mediocre anul trecut, dintre care două la fonduri.
Fiind prea tardiv nu a fost încercat la zboruri, numai o singură dată de la cc. 10 km, de unde s-a întors a doua zi. Ca şi o scuză pentru acest eşec vă spun că ieşise din coteţ abia de 15-20 zile, iar când l-am dus la această încercare, deja erau închişi porumbeii de 10 zile, de frica uliului.
După cum se vede nu este ceva extraordinar şi nici fotografia lui nu îl ajută. De faptul că am mai mulţi masculi decât femele nici nu mai amintesc.
De ce l-am lăsat totuşi. Este destul de reuşit ca şi fizic, ba pot să vă spun, că foarte reuşit, în schimb este puţin cam isteric.
În fiecare an am lăsat câte 1-2 asemenea pui tardivi, dar nici unu nu a reuşit să termine antrenamentele (primele concursuri de viteză) şi s-au pierdut. Prognosticul prin urmare fiind destul de defavorabil, cred că se va pierde şi el, sau va fi prins de uliu, încă înainte de a-l trimite la zboruri. Pe cât se poate am să-l protejez, poate, dacă nu în 2011, dar în 2012 va fi campion.

Niciun comentariu: