joi, 20 ianuarie 2011

Porumbei pripăşiţi

Cineva într-un comentariu m-a rugat să scriu despre experienţele pe care le am în urma numerelor de telefon lipit pe briconul porumbeilor.
Fără să mă roage am avut intenţia să vă prezint câteva întâmplări mai interesante referitoare la porumbei pierdute de la concursuri, respectiv despre porumbei pripăşiţi în crescătoria mea.
În decursul celor aproape 20 de ani, de când mă ocup cu porumbei ca şi om adult, s-a pripăşit la mine peste 480 de porumbei, iar majoritatea au fost etichetate pe inel cu adresa mea şi lăsate să continue drumul. În primii ani nu am primit nici un răspuns, deşi am eliberat şi atunci câte 15-20 porumbei pe an.
Foarte multe dintre ele au stat câteva zile la mine apoi s-au mutat la un alt columbofil din oraş, sau din satele învecinate.
Prima dată când cineva mi-a mulţumit într-un stil onorabil un porumbel pripăşit a fost un crescător din Brăila. A scris o scrisoare frumos compusă, descriind şi greutăţile întâmpinate ca şi începător.
Ţin minte un caz din anii 1990 când un mascul albastru cu inel tăiat pripăşise la mine. Am pus bileţel la inel şi ca şi pe ceilalţi l-am eliberat. La plecare s-au dus cu el încă patru, sau cinci pui mici de ai mei, care nu s-au mai întors niciodată. Mai curios a fost faptul că după a treia sau a patra zi la ora 3 noaptea mă sună un om, ca să mulţumească faptul că am dat drumul la porumbelul lui. La întrebarea mea, că de ce nu ma sunat ziua, a zis că nu are telefon acasă şi sună de la un telefon din biroul CAP-ului, că este paznic acolo (sau este prieten cu paznicul). Prea mult nu am vorbit, fiind şi somnoros, dar de puii plecaţi nu ştia să spună nimic.
Altă dată nişte copii m-au sunat, tot în toiul nopţii şi puneau întrebări în legătură cu porumbeii, dar mai mult încercau să-şi bată joc de mine, credeau că nu apare numărul de telefon la mine de unde vorbesc.
Tot în anii 1990 într-o toamnă s-a pripăşit la mine un pui solzat, destul de bine făcut. Am pus bileţel la inel, l-am lăsat o săptămână să se odihnească, apoi fiindcă nu a vrut să plece am trimis cu ai mei la concursuri, bineânţeles fără clemă şi cu bilet. Mare a fost mirarea mea când a sosit printre primii porumbei. Apoi l-am mai lansat încă la 3-4 concursuri de 250-300 km şi mereu a sosit destul de bine.
După ce s-au terminat zborurile am hotărât să-l las să rămână peste iarnă la mine. Nu a trecut însă decât 12-14 zile după terminarea concursurilor şi a dispărut. Am considerat că l-a luat uliul, mai ales că avea şi biletul, dar anul următor, după ce au început concursurile a venit înapoi, fără bilet. Nu i-am mai acordat şansă şi fiindcă nu a vrut să plece, l-am dat cadou la un începător, de unde s-a pierdut.
Din anul 1992 am avut un pui din Ungaria, care nu a vrut să plece, iar mai târziu s-a dovedit a fi un bun porumbel, atât la concursuri cât şi ca reproducător. Din păcate calitatea de bun reproducător a demonstrato la alţi crescători, eu nu am rămas cu nici un urmaş de a ei.
În ultima vreme cred că s-a schimbat şi calitatea oamenilor care se ocupă de porumbei, fiindcă primesc mult mai multe mulţumiri şi la ore mai accesibile a zilei. Totuşi s-au întâmplat şi cazuri când am auzit de la cineva că un individ din Braşov m-a învinuit că am luat microcipul de pe piciorul porumbelului înainte de a-i da drumul.
Acum nu vă plictisesc mai mult, referitor la porumbeii mei pripăşiţi la alţii, scriu data viitoare.

12 comentarii:

Corneliu spunea...

"În ultima vreme cred că s-a schimbat şi calitatea oamenilor care se ocupă de porumbei, fiindcă primesc mult mai multe mulţumiri şi la ore mai accesibile a zilei."
Va admir umorul ! :-)

daniel spunea...

DC NU VA SUPARATI AS VREA CATEVA VORBE DESPRE 036140 02 F CU RESPECT

Anonim spunea...

dc nu va suparati as vrea cateva vorbe despre 036140 02 f cu respect

Szabó Zoltán spunea...

Pt Daniel, sau anonim:
036140/2002, dupa cum v-am spus si la telefon este fica Campionului. A avut 13981 km clasate, dar nici la mine nu s-a evidentiat prin clasarile fruntase prea multe.
Am pierdut de la Straubing (1000 km) la data de 28.VII.2007.

http://gututhewin.sunphoto.ro/Pierduti spunea...

pierduti urmatorii porumbei , as dori sa aflu din curiozitate pe unde au ajuns :
3027902 ro 2011

2067467 ro 2010
2067468 ro 2010
2065661 ro 2010
2065662 ro 2010
764934 ro 2009
2065664 ro 2010
cine cunoaste una dintre serii ma poate contacta la ID yonutz.boss70 sau la nr de tel 0749589291

http://gututhewin.sunphoto.ro/Pripasiti spunea...

Daca stie cnva ai cui sunt porumbeii 0326484 si 0009579{inel verde FCPR}sau detalii depre ei k ii am pripasiti si nu vor sa mai plece, ma poate contacta la ID yonutz.boss70 sau la nr de tel 0749589291 , numai bine si bafta tuturor in acest sezon

Anonim spunea...

Buna ziua, de curand am gasit un porumbel ranit la o aripa,l-am luat acasa sa-l ingrijim chiar daca nu suntem crescatori de porumbei, am postat anunturi pe diferite site-uri dar nimic, mai mult cu greu am reusit sa fac rost de un numar de telefon al vreunui crescator din oras si in momentul in care am sunat, am explicat despre de este vorba mi s-a raspuns franc ,,si eu ce vrei sa fac nu am nevoie de porumbei poti sa-l faci friptura si sa-l dai la copii". Am ramas muta nu sunasem decat sa-mi spuna ce am de facut si cum pot ingriji porumbelul cat mai bine.(acest individ este unul dintre cei mai apreciati columbofili din oras).Dragii mei eu cred ca sunteti o familie si ar trebui sa va ganditi ca in orice moment un porumbel de-al vostru se afla la unul dintre voi fiti uniti si oferiti informatii si ajutor tuturor, se poate intampla, ca in situatia mea, sa nu fiu crescator dar totusi sa nu vreau sa va moara porumbeii - presupunand ca ii iubiti si ca nu va intereseaza decat profitul pe care il poate aduce un porumbel ajutatii pe cei care ii gasesc sa va trimita porumbeii in siguranta acasa. Porumbelul pe care l-am gasit are seria ro2411078-2011 si credeti-ma ma gandesc ca am facut o mare greseala spunand ca acest porumbel este ranit de teama ca proprietarul nu o sa-l mai vrea, poate nu mai are aceeasi stare buna de performanta.NU VA MAI PLANGETI CA VA PIERDETI PORUMBEII PANA CAND NU SUNTETI IN STARE SA VA EDUCATI SI SA EXISTE IN FIECARE ORAS CINEVA, POATE PRIN ROTATIE, CARE SA POATA OFERI INFORMATII SI SA GASEASCA PROPRIETARUL - FIECARE PORUMBEL ARE O SERIE DECI,UNDEVA EXISTA DATE DESPRE PROPRIETAR, DACA RESPECTIVUL NU IL MAI VREA SA-L IA ALTCINEVA CARE DORESTE SI POATE AVEA GRIJA DE EL DOAR SUNTETI ATAT DE MULTI SI CU SIGURANTA CEI MAI MULTI II CRESTETI DE PLACERE NU NUMAI PENTRU PROFIT.NU AM GASIT NICIUN NUMAR DE TELEFON DE LA O ORGANIZATIE DE-A VOASTRA NUMAI MAIL-URI SI FAX-URI SCHIMBATI CEVA.

n.mirel spunea...

Vanat 2011 seria 2487070
Vanat 2011 seria U.A.C.Z 03965
Vanat 2011 seria 0478715
Vanat 2011 seria 221262
Gut 2011 F.R.S.C seria 026714
Gut List 2011 seria 0479660
Gut list 2011 seria 0029746
Vanat 2004 seria 099619
Gut 2009 seria 005548
Rosu 2009 seria P 101006
Pamantiu Baltat 2009 seria F.R.C 017182
Pamantiu List 2009 seria 435491

Contact : Cosmote 0761615587

Sorin spunea...

La multi ani! s-a pripasit la mine in 2005-2006 o femela cu seria 179740/04 si cred ca este din zona dumneavoastra , chiar de la acelasi club .Femela a fost libera sa zboare dar nu a plecat. S-a dovedit a fi o buna zburatoare dar si reproducatoare . daca vreti sa imi dati detalii despre ea..de la cine este . ma puteti contacta la nr de telefon : 0748588098

Szabó Zoltán spunea...

Se pare că este vorba de porumbelul lui Fancsali Árpád, chiar din oraşul Odorheiu Secuiesc, de unde sunt şi eu.
Cu mai multe detali nu vă pot servi, nu am nici numărul de telefon a lui, însă vă promit, că cu prima ocazie când am să întâlnesc cu el am să spun să vă contacteze.

Anonim spunea...

Am de vanzare un golamboni din ungaria pr inel scrie laszlo teglas

Unknown spunea...

Am găsit un porumbel albastru cu codul de pe inel D 569868 ungari 2020 ma puteți contacta la numărul de telefon 0758500117