vineri, 7 ianuarie 2011

Costurile columbofiliei

Am făcut o socoteală pe care vă recomand să n-o arătaţi soţiilor, pentru a evita eventualele certuri familiare. Am auzit şi cazuri când porumbeii şi nu în ultimul rând costurile columbofiliei au dus la divorţ. Ca o contradicţie la cele spuse mai înainte, trebuie să vă mărtrurisesc că datele pentru această socoteală am cerut-o de la nevasta mea.
  1. Furajarea porumbeilor pe tot an (un efectiv mediu de 90 de porumbei): 900 lei.
  2. Taxele pentru concursuri de antrenament, şi zboruri scurte: 548 lei.
  3. Microcipuri Bricon: 200 lei.
  4. Sumele cheltuite pentru concursuri de fond (transport la loc de îmbarcare + transprt la locul lansării): 329 lei.
  5. Bani cheltuiţi la maratoane (transport la loc de îmbarcare + transprt la locul lansării): 200 lei.
  6. Achiziţii de porumbei noi: 300 lei.
  7. Cheltuieli la festivitatea de premiere (transport la Mediaş + festivitatea): 80 lei.
  8. Cotizaţie anuală: 88 lei
  9. Inele matricole: 45 lei.
  10. Expoziţia Naţională: transport, intrare şi catalog: 85 lei.
  11. Medicamente, vitamine, minerale, ect luate pentru porumbei pe total an: 330 lei.
  12. Alte cheltuieli cu ocazia evenimentelor columbofile (câte o bere la îmbarcări, mititei, răcoritoare ect. de a lungul anului): 200 lei.
                                   TOTAL cheltuieli:     3305 lei.


Mult, puţin, depinde de veniturile fiecăruia.
Nu am inclus în aceste cheltuieli banii daţi la construcţia noului crescătorie, sumă care ajunge aproape la 1500 lei şi nu am socotit decât cheltuiala cu volieră şi interiorul crescătoriei. Sper că nu trebuie să construiesc în fiecare an câte o crescătorie nouă, dar până acum la fiecare trei-patru ani am făcut câte o investiţie aproape asemănătoare.

Niciun comentariu: