luni, 11 aprilie 2011

Aprilie 1

Luna aprilie este luna cea mai aglomerată pentru mine din punct de vedere profesional. Deci deşi ar trebui, nu am avut atâta timp pentru porumbei ca şi în alte perioade a anului. Acest lucru nu a însemnat că i-am neglijat, numai că am petrcut timp mai puţin printre ei.
Am făcut primele antrenamente scurte din direcţii diferite la data de 1 şi 4 aprilie. Sosirile au fost mai slabe, dar nici în alţi ani nu am avut sosiri mai bune. Trebuie să recunosc că este puţin cam prea devreme pentru zboruri, de aceea nici nu am forţat al treilea antrenament, vremea fiind destul de friguroasă în ziua în care era planificat. De la primul antrenament nu am avut pierderi, dar un porumbel s-a întors rănit de uliu, iar de la al doilea am pierdut o femelă.
Antrenamentele cu clubul, după cum am auzit, sunt programate pentru data de 18 aprilie, dar eu mai intenţionez să fac măcar 2-3 zboruri scurte înaintea acestora.
Pe data de 2-3 aprilie au fost eclozionate primii pui de la lotul de matcă, dar am avut şi destul de multe ou limpezi.
Am îmbunătăţit alimentaţia lotului de zbor, deci momentan primesc aproximativ următoarea amestec:
  • 35% porumb
  • 35% grâu
  • 15% orz
  • 15% floarea soarelui
Nu este ceva extraordinar, dar faţă de 100% orz, cum primeau până-n prezent, este mai bun. Am crescut şi raţia, când timpul îmi permite mai primesc şi la prânz o porţie completă din amestecul amintit. Deocamdată nu am procurat nici un gramm de hrană mai deosebită, dar în curând trebuie să reâncarc magazia de cereale, ca să se obişnuiască şi cu grăunţele mai deosebite înaintea începerii concursurilor. Intenţionat caut să nu fie prea alintaţi deocamdată, inclusiv şi programul lor fac puţin mai dezordonat.
Dimineaţa îi eliberez pentru 30-40 de minute pe la ora 7-8, iar la prânz şi seara la fel. La intrare primesc de mâncare. Vitamine, sau alte suplimente nu primesc, decât grit. Prin această dezordine în program şi alimentaţie caut să mai întârziu apariţia formei.
Numărul efectivului şi raportul de sexe nu au suferit prea mult în urma pierderilor de la antrenament, fiindcă în a doua zi s-a întors acasă o femelă pierdută anul trecut la concursul puilor. O pierdusem de la primul concurs, a fost prinsă după trei săptămâni la Gherla, nu prea departe de locul de lansare (mi-a dat telefon cel care prinsese), a fost epuizată, slăbită, nici nu a putut pleca de acolo toamna. Momentan este într-o condiţie destul de bună, s-a împerecheat cu un mascul, se simte bine. Singura problemă este că nu are microcipul şi nici eu nu am aşteptat să mai trebuiasă, aşa că s-ar putea să nu concurez cu ea în 2011.
Din păcate chiar azi a mai luat uliul încă o femelă de un an, de această dată una mai bună, deci s-a mai dezechilibrat raportul între sexe, cu atât mai mult încât s-a reîntors un mascul de un an pierdut cu două săptămâni în urmă. Habar nu am unde o fi fost, credeam că l-a luat uliul.
În ceilalţi ani în aceaşi perioadă a anului am întreprins tot cam aceiaşi lucruri ca şi anul acesta, dar au fost şi modificări. De exemplu:
  • 2001 am făcut tratament cu Dimetridazol, am dat polivitamine
  • 2002 de asemenea am tratat de trichomonoză şi am dat şi polivitamine (a fost cel mai bun an)
  • 2004 am început să pun oţet de mere în apa de băut după 9.IV.
  • 2007 am făcut o dezinfecţie generală pe 4 aprilie
Deci după cum se vede mai schimb şi eu metoda de lucru şi dacă mă gândesc că anul 2002 a fost cel mai bun an din cariera columbofilă (în cea ce priveşte numărul de norme obţinute), nu ar strica să mai revizuiesc metoda. În schimb în privinţa rezultatelor obţinute la maratoane şi la fonduri anul 2007 a fost cel mai bun.
Tot mă gândesc cum să încep sezonul, ca în alţi ani cu porumbei la natural, sau să încep cu văduvie şi mai târziu pentru maratoane să trec la natural.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Ati facut si-o statistica in fiecare an cum a fost meteo?Ex:In 2007 poate a fost anul mai canicular etc etc...si porumbeii dumnevostra acolo pe meteo mai dificil isi arata clasa.Multumesc

Szabó Zoltán spunea...

Nu pot sa zic ca porumbeilor mei ii place canicula sau ploile, dar de obicei in asemenea conditii am rezultate mai bune, fata de alti crescatori. Cand bate vantul din spate, deci ajuta sosirea, mereu am rezultate proaste.
Atat 2002, cat si 2007 au fost ani cu conditii atmosferice relativ echilibrate.

Anonim spunea...

Am citit(in trecut am fost abonat la 3 ziare columbifile din vest acum mai sint doar la 1)intr unul din ziare ceva ani in urma scria:Trebuie sa evitam porumbeii care sint jucati in sistem sau categoria general fiinca acestia nu vor reproduce nimic concludent.Ce parere aveti din concluzile dumneavostra?Daca se poate sa raspundeti din ce regiune ati cumparat DV(Oras sau primele 3 numere din serie)pentru a urmari regiunea unde au jucat acestia ce fel de relief) numai daca doriti sa raspundeti?

Szabó Zoltán spunea...

Porumbei care fac norma la general, teoretic, nu ar trebui sa fie specializati la nici o categorie, dar in realitate, de ex in cazul meu, concursurile de viteza si demifond, realizeaza ca si antrenamente, iar la fond astept sa aduca si rezultate, daca se poate.
Nu stiu mai exact din ce zona a Germaniei sunt porumbei (cand am luat am cautat pe internet si am gasit pe clasamentul de general de Barcelona numere asemanatoare), numerele de pe inel sunt: DV 0740-08-718 si 778.

Anonim spunea...

DA......fara cuvinte gandita sau noroc achizitia dar daca nu gresesc este aproape in frontiera cu Franta(minim de km la Barcelona 958 km)dar porumbei nemti din regiunea acesta trebuie sa se detaseze de masa mare de porumbei care urca spre olanda si belgia acesta este o caliate a porumbeilor din regiunea aceia.Multumesc.