marți, 5 aprilie 2011

Aradi László

Aradi László de la el am primit tatăl Campionului. Lucra în acelaşi termocentrală electrică ca Hartman şi erau  vecini, locuia în blocul învecinat. Porumbei avea amplasaţi în podul blocului ca şi la Hartman, însă crescătoria era mult mai mare şi tocmai făcea curăţenie când am ajuns la el. La data vizitei mele în 1991 mi-sa părut că avea porumbei mai mulţi ca vecinul său. Am ajuns la el prin intermediul lui Hartman, deci cred că erau şi buni prieteni.
După amintirile mele a fost un crescător mai puternic ca Hartmanm, amintit şi de Anker în cartea lui ca unul dintre cei mai buni maratonişti al Ungariei.
După spusele lui, printre strămoşii primilor porumbei cu care a reuşit să obţină rezultate bune a fost un porumbel român pripăşit la el încă la începutul carierei, deci cred că în anii 1960. Era o femelă dereşă, se pare de origine Bricou. Mai mult nu ştiu nici despre porumbeii lui, dar după exterior erau porumbei mai puternici.
În imaginea alăturată este un porumbel din crescătoria lui, fără să-i cunosc originea, sau meritele lui, am postat-o pentru că seamănă foarte mult cu porumbeii mei actuali.
Mi-a dăruit şase porumbei, pe lângă masculul Cu8138/89 (tatăl Campionului) încă cinci, dar din păcate nici unul na s-a dovedit de a fi bun reproducător.
Anker îl aprecia deosebit de mult pe Aradi, scriind despre el şi în cartea lui Rebusul zburător numai la superlativ.
Rezultatele mai proeminente a obţinut la concursurile de maraton, într-un an câştigând şi de la Barcelona, la nivelul Ungariei.
În anul 2003 l-am vizitat iar, să văd, poate aflu ceva despre originea porumbelului adus de la el, dar am căutat în zadar, nu am găsit nimic. Mai mult şi efectivul de porumbei pe care îl avea, era de origine destul de îndoielnică şi totuşi cu rezultate bune şi în acel an.
La fel ca şi Hartman şi el a fost decorat în Parlamentul Ungariei pentru meritele obţinute pe plan columbofil.
A murit în 2008.XI.14 la vârsta de 77 de ani.

Niciun comentariu: