luni, 4 octombrie 2010

1992

Primul an când am încercat puii rezultaţi din porumbei nou achiziţionaţi a fost 1992. Stolul a fost destul de heterogen din punct de vedere al originii, provineau din 10 perechi necunoscute.
Prima serie de pui erau din luna martie şi aprilie iar pimele zboruri am început cu ele la 28.VI de la 15 km, apoi 18, 60, 140 şi nu am avut decât o singură pierdere! Ultimul zbor care am avut programat cu ele era de la Oradea cc 280 km la data de 30.VII.1992.
Am înpachetat cei 29 de porumbei în trei cutii de carton şi am rugat-o pe nevasta mea să-i ducă la Oradea cu trenul şi ca să nu meargă singură a dus-o cu ea şi pe fetiţa, ea avea trei ani la aceea dată, iar pe copilul mai mic a lăsat-o la bunici fiind prea mic încă pentru o asemenea excursie. Speram că acceptă călătoria, dar nu eram sigur, cu atât mai mult că nu a mai fost niciodată singură aşa depatre, iar pe deasupra mai trebuia să schimbe şi trenul la Sighişoara. De faptul că nu are voie să transporte animale vii pe tren nici nu i-am spus, nu cumva să se răzgândească.
Era important să meargă ea ca să pot astepta eu porumbeii, să văd care vin primii. Am explicat cum să facă: când ajunge în gară la Oradea să meargă cu cutii într-un loc mai retras, să scoată primul pui din cutie, să noteze seria şi ora, iar pentru siguranţă să lipească pe inel o bucăţică de leucoplast cu numărul de ordine şi să elibereze, după cinci minute să procedeze tot aşa cu al doilea şi aşa mai departe până termină. Apoi să vină acasă.
Timpul a fost frumos, dar destul de cald. Primul sosit a fost unul dinrte cei mai mici la 17:35, urmat la un minut de altul, care a fost lansat cu o oră mai târziu, iar până seară nu a mai venit nici una. Seara la 20:18 a sosit gutul cu matricolul 13653/81, iar la ora 21:45 a ajuns şi nevasta acasă cu trenul, misiunea fiind îndeplinită.
Sincer să fiu aşteptam să sosească mai multe în prima zi. Apoi a doua zi a mai venit încă zece porumbei, printre ele fiind şi sora masculului 13653/81, deci nu am pierdut nici unul din familia lor. Erau fraţii masculului 024527/92, poreclit de mine mai târziu Campionul.
Bilanţul final a fost 20 sosiţi, 9 pierduţi.
Am mai avut încă două asemenea lansări, dar de la distanţe mai mici unde au participat şi ceilalţi fraţi a
Campionului pierzând numai unu.Toamna s-a pierdut de acasă încă doi.
La sfârşitul sezonului nu mai aveam decât cinci perechi de porumbei la matcă.
Uite aşa a început cariera familiei Cu8138/89 x Hu3131 0926/85.

Niciun comentariu: