luni, 25 octombrie 2010

2010.X.25

Nopţile zilelor trecute au fost geroase, iar pofta de mâncare a porumbeilor a sporit proporţional cu frigul de afară. Încă nu se îngheaţă apa de băut şi sper să rămână aşa încă câteva săptămâni.
Cel mai important eveniment în aceste săptămâni este năpârlirea.
De acea periodic îi urmăresc cum progresează. Din fericire zilnic găsesc remige aruncate şi la ultimul control am constatat că majoritatea porumbeilor au câte două pene aruncate, ba sunt şi cu câte trei lipsă.
Foarte importantă este acum alimentaţia cât mai bogată şi cât mai diversificată a porumbeilor. Nu-i bai nici dacă se îngraşă puţin unele exemplare. Circa o lună alimentez mai din belşug porumbeii, mă costă puţin mai mult, dar recuperez mai târziu în ianuarie, începutul februariei.
Sunt atent şi la calitatea penelor crescute şi dacă observ probleme la careva, il notez, sau caut să ţin minte şi mai târziu în luna ianuarie, februarie îi smulg. Când smulg o pană ruptă caut să fac cât mai brusc, dintr-o singură mişcare, fără să-l sucesc. Ar fi indicat şi umezirea rădăcinii penei înainte de a smulge, dar eu nu am făcut niciodată aşa. Anul trecut am omis să verific un porumbel, iar ultimile trei remige s-au rupt, cam la jumătate, cândva în cursul iernii. Am observat înainte de a începe antrenamentele şi am scos-o atunci. Bineînţeles că nici nu a reuşit să ţină pasul cu ceilalţi, sosea mereu cu 20-30 minute întârziere până i-a crescut aripa. După acea a avut câteva clasări, dar de la ultimul Straubing nu s-a mai întors.
Mai am câţeva exemplare care caută să intimideze puii, ocupând locurile lor, pe ei când nu pot să stau aproape, îi închid în boxele lor şi îi eliberez numai când pot supraveghea ordinea.
Nu am fost la Târgul International Pigeon Faire de la Cluj, de fapt nici nu aveam ce şi cu ce cumpăra, dar totuşi mă duc de obicei să-i întâlnesc pe columbofilii din alte localităţi.
Azi am fost la o şedinţă de lucru cu medicii veterinari şi pentru perioada cât nu am fost acasă, am închis masculii agresivi, nu cumva să dea peste cap ordinea în crescătorie. După şedinţă am cumpărat Paramixovacol pentru câţiva colegi, sunt foarte multe crescătorii grav afectate de paramixoviroză în zona noastră printre cei care nu au vaccinat păsările.

Niciun comentariu: