sâmbătă, 16 octombrie 2010

Octombrie 2

Lunile de toamnă şi de iarnă fiind mai liniştite din punct de vedere a evenimentelor columbofile, scriu puţin despre alte lucruri, decât tratamente, sau alimentaţie.
În continuare descriu programul unei zile obişnuite din această perioadă a anului, punând mai mult accent pe activităţile pe care desfăşor la porumbei. Bineînţeles că în alte perioade a anului şi programul este mult diferit, dar despre alte perioade scriu când va fi actuală.
Dimineaţa mă trezesc pe la ora 7, dar nu mă scol încă fiind întuneric. Pe la 7:45 mă scol, mă spăl şi la 8:00 sunt deja la porumbei. Porumbeii sunt adăpostiţi în podul casei în patru compartimente unde termin curăţenia până la ora 8:40, iar la 9:00 sunt gata şi cu furajare, mai verific dacă au apă, grit şi stau printre ei, mă uit cum mănâncă cc. 10 minute.
După ce am terminat la porumbei vin jos din pod verific emailurile, aduc ziarul de la cutia poştală, citesc ce scrie, sau mă uit la saituri de pe internet.
Până pe la ora 10 apar şi clienţii cu animale bolnave şi după ce am pregătit medicamentele şi celelalte ustensile, pe la 10:30 plec pe teren.
De obicei până ora 13 termin cu munca de teren şi ajung acasă. Servesc masa (o singură dată mănânc pe zi de obicei) şi la 14:00 mă urc în pod să văd ce fac porumbeii. Verific dacă puii au fost alimentaţi corespuzător (mai am 3-4 pui mici), verific dacă au apă de băut, mă uit, nu cumva careva dintre masculi mai bătăuşi să ocupe vreo boxă în plus, dacă nu mai au mâncare mai dau puţin şi stau cu ei până termină de mâncat. În această perioadă caut să-i alimentez cât mai des şi cât mai bine să nu am probleme cu năpârlitul. Până la ora 15 termin cu porumbeii vin jos şi mă aşez la computer, completez jurnalul cu tratamente şi navighez printre saituri columbofile cc. 15-20 minute. Dacă sunt anumite evenimente columbofile demn de remarcat trec în programul porumbeilor.
De obicei după masă mai trec pe la porumbei de 1-2-3 ori, dar nu stau mai mult decât 3-4 minute.
Seara în jurul orei 17:30-18 dau de mâncare la porumbei şi stau cu ei până termină cu mâncatul, apoi fac curat la matcă (sunt cam mulţi), la cei de zbor nu.
Ţin neapărat să fiu printre porumbei de zbor când mănâncă!
De obicei seara după ora 19 iar trebuie să mă duc la animale bolnave sau să fac însămânţări artificiale la vaci şi ajung acasă după ora 20. Mă duc iar la porumbei să văd dacă fiecare doarme la locul lui, caut să nu deranjez, de multe ori nici nu aprind lumina. Altă dată se întâmplă să stau la ei 20-30 de minute.
La ora 20:30 termin programul şi trec la computer unde  în primul rând mă uit la saituri columbofile, mai scriu câte ceva despre ce am făcut la porumbei (dacă am ce), apoi trec la televizor şi la culcare.

Niciun comentariu: