vineri, 1 octombrie 2010

Septembrie 2

Data trecută cred ca am scris prea mult, şi eu m-am plictisit recitind.
Acum am să scriu mai puţin şi anume despre ce am făcut în a doua jumătate a lunii septembrie.
După ce s-au terminat concursurile cu porumbeii adulţi am început să administrez mâncarea la discreţie. La amestecul de grăunţe folosit în timpul concursurilor am mai adăugat o parte de grâu şi o parte de porumb (cc.66%) ca să mai fac puţină economie. La puii care mai participau la concursuri am dat aceaşi mâncare ca mai înainte.
2010 a fost un an mai capricios şi în privinţa puilor. Nu numai că nu erau la fel de bine dezvoltaţi ca în alţi ani, dar s-au şi pierdut mai multe la concursuri ca de obicei. De aceea nici nu am forţat cu prea multe concursuri (5), iar după primul concurs de peste 340 de km nu am mai trimis decât pe cei din a doua serie, iar la data de 8 IX. am trecut puii la adulţi. Împreună am ţinut femelele cu masculii şi porumbeii tineri încă până la 27 IX, ca să se obişnuiască cu noul adăpost. Am mai infiinţat câteva locuri de odihnă pentru cei nou veniţi.
Sub perechile care mai aveau ou am schimbat ouăle bune cu ou vechi ca să nu mai forţeze cu creşterea puilor.
La data de 27.IX am separat femelele de masculii. Femelele înpreună cu câţiva masculi mai agresivi am trecut în coteţul puilor, iar masculi mai liniştiţi au rămas la locurile lor. Am luat odihnitoarele de pe perete şi am eliberat boxele goale ca să poată ocupa fiecare câte una. Numai boxele masculilor bătăuşi am închis-o ca să nu fie ocupat de vreun tânăr neinspirat. Masculii ,,pedepsiţi", rănân cu femele încă aproximativ 7-10 zile până când tineretul prinde curaj, iar când o să am mai mult timp am să le las la locuriile lor. Încă cel puţin o zi mai supraveghez până când se instalează erarhia in coteţ. Cei care nu vor să se conformeze (masculi agresivi) şi caută să ocupe mai multe boxe trec înapoi la femele sau la matcă pentru câteva zile.
Ţin foarte mult la ordinea în crescătorie! Consider că este deosebit de important să se instaureze o erarhie între porumbei, însă fără să fie unii prea dominanţi şi fiecare să aibă boxa lui unde el este stăpânul.
În anii trecuţi tot asa am procedat, însâ cu cc. 2 săptămâni mai târziu ca acum.

Niciun comentariu: