miercuri, 20 octombrie 2010

Octombrie 3

În ultimele zile năpârlirea se desfăşoară în mod normal, dar din fericire puţin mai accelerat, azi am găsit 10 remige aruncate când făceam curăţenia.
Le-am dat în apă jumătate doză de Gervit.
Duminică s-a terminat toată mâncarea ce am mai avut, mai puţin ceva orz, deci o zi au mâncat numai orz, marţi a cumpărat nevasta de la piaţă porumb, grâu, floarea soarelui şi de la magazin un sac de amestecuri de boabe. Am amestecat porumbul, grâul, floarea soarelui şi amestecul cumpărat într-o proporţie egală şi acum din asta primesc de mâncare de două ori pe zi, la prânz mai dau numai câteva boabe. Porumbul este de mai slabă calitate, de anul trecut, puţin cam palidă la culoare şi boabele sunt cam mari, a costat 0,75 RONI/kg. Grâul este foarte bun 95 de bani costa kg. Orzul de asemenea este bun, 85 bani era preţul la kg. În floarea soarelui sunt cam multe coceni, dar nu este râncedă, are boabe mărunte, preţul era de 2 RONI / kg. Amestecul luat de la magazin de furaje mi-se pare corespunzătoare, este ceva nou, cu nume de Pigeon Gold, 55 de lei era 25 de kg.
Azi am scos cuibarele din boxe. Anul asta am folosit cuibare de carton. Am încercat să-l curăţ, dar cc 10-15% nu mai sunt bune de nimic.
Tot azi am asigurat apă la porumbei să facă baie, în apă pun cc. 200 de gramme de sare de bucătărie. Afară ploua, dar tot nu am avut curaj să-le dau drumul, deci au făcut baie în coteţ, în pod. În asemenea cazuri mai trebuie să fac curat odată la prânz.
Ieri am aflat că scrie ceva despre mine în revista columbofilă. Sunt curios, la noi ajung de obicei revistele cu câteva luni de întârziere.

8 comentarii:

Andrei spunea...

Dl Szabo continuati sa ne descrieti din cunostintele dv...pe toti ii intereseaza,cine zice ca nu il intereseaza inseamna ca e o jigodie....Daca nu iar interesa credeti ca ar mai intra pe acest blog???Asteptam cu nerabdare fiecare "mesaj"lasat de dv sa vedem ce se mai intampla in crescatoria unui campion...La por din lotul de zbor le faceti zilnic curat?

Anonim spunea...

' Porumbul este de mai slabă calitate, de anul trecut, puţin cam palidă la culoare şi boabele sunt cam mari, a costat 0,75 RONI/kg. '

Culoare deschiza la porumb se bazeaza mai mult pe glucide de zahar, mai bun energizant.
Boabele mai roscate, mai inchise la culoare se spune ca au mai multa proteina.
De preferat este porumbul cat mai deschis la culoare, cat mai galbui.

Szabó Zoltán spunea...

Mulţumesc pt. lămurire în privinţa porumbului. Probabil aveţi dreptate. Eu însă am constatat că porumbul cu boabe mai mărunte şi mai colorate este mai preferat de porumbei, are greutatea specifică mai mare (nu ştiu dacă am folosit termenul corect). Conţinutul ridicat de proteină, consider că este de dorit.
Glucidele reprezintă sursă important de energie, dar lipidele sunt mai bogate în calorie.

Anonim spunea...

Pentru lipide - grasimi ; miez de nuca.
Proteina ; galbenus de ou fiert.
Porumb (??); cu siguranta Pop-Corn, bob deschis la culoare galben albicios.
Carbohidranti; arpacas .

Acelasi M.A.

Szabó Zoltán spunea...

Domnul M.A. văd că sunteţi foarte priceput în alimentaţie. Eu totuşi rămân de părere că porumbeii sunt mai mult vegetariani (rar omnivori), deci în natură rar au posibilitatea să consume gălbenuş de ou fiert, mai adecvat este mazărea, sau alte boabe leguminoase, iar pentru lipide cred că floarea soarelui este destul de bună.
De conţinutul ridicat a porumbului colorat în proteină dumneata ai pomenit, eu decât am vrut să zic că nici asta nu strică. De fapt culoarea galbenă a porumbului este datorită carotenului şi nu a proteinei, iar ca şi glucide conţine mai mult amidon, un polizaharid.
Însă nu cred că menirea acestui blog ar fi demonstrarea reciprocă a cunoştinţelor de biochimie.
Caut să prezint metodele mele (bune, sau rele), de creştere a porumbeilor fără să o îndemn pe cineva să mă urmeze.
Oricum, încă odată vă mulţumesc pentru sfaturi.

Anonim spunea...

Imi cer scuze daca a reiest altceva am considerat ca a fost un schimb de pareri la mesajul anterior, ma retrag si va promit ca nu mai intervin. Mult succes si in anii urmatori.
M.A.

Szabó Zoltán spunea...

Dl. M.A. nu am vrut să fiu grosolan cu Dumeavoastră, dar mi-sa părut că căutaţi nod în papură.
Şi în continuare mă bucur pt. orice comentari, sunt dispus la diferite schimb de păreri.
Sper că nu v-am jignit, iar dacă totuşi vă cer scuze pe aeastă cale!

Anonim spunea...

O zi frumoasa.
M.A.