miercuri, 8 februarie 2012

Cu ei am rămas

La începutul sezonului 2011, am prezentat pe rând toţi porumbeii cu care am început zborurile. A fost o lucrare destul de îndelungată şi plictisitoare, dar cu atât mai mult este interesant să vezi acum, după terminarea sezonului, ce aşteptări am avut de la cei care până la urmă au reuşit să rămână în crescătorie.
Dând kick pe numărul porumbelului vezi ce am scris despre el la începutul sezonului. 

179102/2004 a reuşit cinci clasări mediocre, dar la mijlocul sezonului a avut un accident garv, deci a concurat practic numai jumătate din sezon. După ce s-a întors de la Magdeburg l-am trecut la reproducţie.
173131/2007 se pare că nu a reuşit să uite de experienţa din anul trecut, s-a clasat numai la primele patru concursuri.
559106/2008 a fost eroina sezonului, nu a ratat decât un singur concurs de viteză. Ea a fost prima de la Zalău, Brno, Berlin şi Magdeburg, dar a mai avut şi alte clasări bune.
791101/2009 am fost mulţumit cu el până la primul fond, de unde s-a întors rănit grav şi abia după o lună l-am mai putut angaja la concursuri, dar nu a mai reuşit să facă mare lucru.
791105/2009 nu a făcut nici o normă, dar totuşi am fost mulţumit cu ea. A participat la două maratoane grele şi de la unul s-a clasat mulţumitor. Poate la anul arată mult mai mult.
79115/2009 are norma la fond, dar cu punctaj foarte mare. De la primul fond el mi-a venit primul. Sunt convins că poate mai mult.
791122/2009 are două clasări slabe la viteză. Faţă de anul 2010 a fost mai bun, întorcându-se mereu acasă şi de la maratoane grele în primele patru zile, dar fără să se claseze. Îi mai acord o şansă şi în acest an.
791129/2009 de la primele patru concursuri s-a clasat, iar apoi numai la ultimul a mai apărut pe listă. Atât ştie, dacă nu ar fi femelă, nu aş ţine-o. Cred că greşesc de n-o elimin pe ea şi pe încă câţiva cu rezultate asemănătoare.
371907/2009 a avut o clasare bună, dar după aceea m-a lăsat să aştept mult până la următorul rezultat. Sincer să fiu nici nu a fost pe deplin sănătoasă.
791146/2009 la începutul sezonului a fost foarte constant, apoi după ce l-am trimis la maratoane, nu s-a mai clasat. Adevărul este că erau zboruri foarte grele şi nu trebuia să trimit porumbei de doi ani la martoane.
79143/2009 nu aşteptam de la el aşa de multe clasări şi mai ales la fonduri. Nu mi-a plăcut forma penelor din aripă, nu are aripă destul de bine ventilată. A ratat numai un singur concurs de fond şi acea cu vânt din spate, de unde porumbeii mei de obicei nu fac rezultate bune. Sper că în acest an va reuşi să-şi repete performanţa, dar cu punctaje mai bune.
791151/2009 dintre porumbeii de doi ani de la ea am aşteptat cel mai mult. În realitate însă mi-a adus o singură clasare mult prea mediocră, de la un concurs scurt, apoi s-a pierdut de la al doilea fond, întorcându-se acasă rănită şi cu aripa tăiată, la sfârşitul sezonului. Totuşi sper în continuare, că la vârsta de trei ani va demonstra, că nu degeaba a avut rezultate bune în 2010.
De la porumeii de un an nu am avut aşteptări mari şi nici nu au făcut mai nimic. Masculul 0738108/2010 a avut patru clasări, primele, destul de bune, de la cuncursuri scurte.
0738112/2010 el a fost favoritul, dar în afară de faptul că nu a avut nici o întârziere şi a adus patru clasări slabe, nu a mai făcut nimic. Rămâne totuşi în top, cel puţin pentru mine,
0738116/2010 ea ţine recordul în crescătorie! În doi ani nu a reuşit nici o clasare, dar mereu s-a întors în prima zi. E consangvină şi nici mama ei (179102/2004) nu a făcut mare lucru în tinereţe.
0738119/2010 ca şi majoritatea, nici el nu m-a mulţumit în a doua jumătate a sezonului, dar s-a clasat la primele patru concursuri. Prea mult nu sper de la el, mai ales că s-a pierdut şi tatăl lui fără să facă vre-un rezultat demn de remarcat.
0738123/2010 el a fost primul porumbel la care au apărut semne de coriză. Imediat l-am şi oprit după aceea, dar nici pînă atunci nu a strălucit.
0738130/2010 nu am aşteptat prea mult de la ea şi nici nu a făcut mai nimic.
0738136/2010 a fost porumbelul, la care am văzut că nu rezistă. S-a clasat la început, dar mai târziu mereu s-a întors stors de oboseală.
0738140/2010 faţă de cel prezentat mai înainte, deşi nici el nu s-a clasat decât de trei ori, dar mereu am simţit că poate mai mult.
0738141/2010 nimic deosebit nu a prezentat, dar am încredere în ea în anul 2012.
0738147/2010 la fel ca precedentul, n-a avut decât două clasări, dar şi ea ştie mai mult.
0738152/2010 nu prea sper mult de la ea nici în viitor, cum nu aşteptam nici în 2011 mult de la ea.
0738170/2010 a fost un pui mai tardiv, de acea nici nu l-am lansat la fonduri. A reuşit două clasări la demifond. Sper că va răsplăti încrederea acordată.
0738181/2010 la fel ca precedentul a fost un pui tardiv, numai că el nici toamna anului 2010 nu a avut posibilitatea să zboară afară decât circa două săptămâni. Am fost convins că se va pierde, dar totuşi l-am protejat, până când din greşeală, l-am trimis la un fond, de unde spre surprinderea mea s-a întors al doilea. Şi el se află printre speranţele anului 2012.

După cum se vede unii mi-au confirmat aşteptările, iar alţii numai că nu s-au pierdut, deşi credeam că se vor pierde.
Pentru mine revedera acestor prognostice, este un eveniment comparabil cu răsfoirea catalogului campionatului naţional, sau vizitarea expoziţiei naţionale, numai că la o scară mai mică, dar cu mult mai mari satisfacţii şi învăţăminte.

Respectivii porumbei, chiar dacă nu au ajuns pe podiumul campionatului naţional, şi nici pe cel judeţean, dar sunt ai mei, au ,,luptat" pentru mine şi-l iubesc pe fiecare, sperând că poate la anul .......!

Un comentariu:

tavi spunea...

Felicitari !!